Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Policznie

ul. Prusa 2A, 26-720 Policzna

 

Zarządzenia

Zarządzenie nr  12a/2019

Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Policznie z dnia 30.08.2019r. 

http://policzna.ugm.pl/wp-content/uploads/2019/11/zarzadzenie_gops.pdf

 

 

Zarządzenie Nr 3/2019

Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

w Policznie

z dnia 11 luty 2019 roku

 

w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Policznie.

 

 

Na podstawie § 5 ust 4 Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

w Policznie przyjętego Uchwałą Nr XXVIII/180/2017 Rady Gminy Policzna z dnia 24 lutego 2017 roku w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Policznie (Dz.U. Województwa Mazowieckiego z 2017 r. poz. 3365) zarządzam, co następuje:

 

§ 1

 

Przyjąć w nowym brzemieniu Regulamin Organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Policznie stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2

 

Traci moc Zarządzenie Nr 10/2017 Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Policznie z dnia 10 kwietnia 2017 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Policznie.

 

§ 3

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                            Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 3/2019

                                                                                                            Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

                                                                                                            w Policznie z dnia 11.02.2019 r. w sprawie    

                                                                                                            wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego  

                                                                                                            Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Policznie

 

Regulamin Organizacyjny

Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

w Policznie

 

 

ROZDZIAŁ I

Postanowienia Ogólne

 

§ 1

Regulamin Organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Policznie zwany dalej „Regulaminem”, określa zasady funkcjonowania Ośrodka, tj.:

-  strukturę organizacyjną Ośrodka,

-  zasady kierowania Ośrodkiem i kompetencje Kierownika,

-  zadania pracowników Ośrodka,

- zasady obsługi, zakres działania, zasady funkcjonowania i zakres działalności Ośrodka.

§ 2

Ilekroć w regulaminie mowa o:

Ośrodku – oznacza to Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Policznie,

Gminie – oznacza to Gminę Policzna,

Wójcie – oznacza to Wójta Gminy Policzna,

Kierowniku – oznacza to Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

w Policznie,

Pracownikach – oznacza to osoby zatrudnione w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Policznie na podstawie umowy o pracę,

Regulaminie – oznacza to niniejszy regulamin organizacyjny.

 

§ 3

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Policznie jest jednostką organizacyjną Gminy Policzna powołaną do realizacji zadań pomocy społecznej:    

a) w zakresie wykonywania zadań zleconych Gminie z zakresu administracji rządowej zgodnie z ustaleniami przekazanymi przez Wojewodę,

b) w zakresie wykonywania zadań własnych Gminy wynikających  z obowiązujących przepisów prawa.

 

§ 4

  1. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Policznie  funkcjonuje jako jednostka budżetowa, posiadająca odrębny rachunek bankowy.
  2. Obsługę finansowo-księgową Ośrodka prowadzi Urząd Gminy w Policznie.
  3. Teren działania Ośrodka obejmuje Gminę Policzna.
  4. Nadzór nad działalnością Ośrodka sprawuje Wójt Gminy Policzna.

 

§ 5

Ośrodek używa pieczęci podłużnej z określeniem jego siedziby w pełnym brzmieniu:

 

„Gminny Ośrodek

Pomocy Społecznej

26-720 Policzna, ul. B. Prusa 2A

tel. 48 6770042; fax 48 3321845

REG.672771843 NIP 8111662524”

 

§ 6

  1. W Ośrodku obowiązuje zasada jednoosobowego kierownictwa, zgodnie z którą każdy pracownik podlega bezpośrednio Kierownikowi.
  2. Pracownicy zobowiązani są do współpracy i współdziałania w celu realizacji zadań, w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji.
  3. Na okres nieobecności pracownika jego zastępstwo wyznacza Kierownik Ośrodka.  Powierzenie pracownikowi zastępstwa może nastąpić w formie ustnej.
  4. W przypadku nieobecności Kierownika, Wójt Gminy upoważnia spośród pracowników Ośrodka osobę, która czasowo będzie kierowała funkcjonowaniem Ośrodka z możliwością wydawania decyzji administracyjnych. W indywidualnych sprawach udzielanie upoważnienia winno nastąpić w formie pisemnej.

 

ROZDZIAŁ II

Struktura Organizacyjna Ośrodka

 

§ 7

W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Policznie zatrudnione są osoby na następujących stanowiskach pracy:

  1. Kierownik,
  2. Pracownik socjalny,
  3. Starszy pracownik socjalny,
  4. Referent,
  5. Inspektor,
  6. Opiekun,
  7. Asystent rodzinny,
  8. Pomoc administracyjna,
  9. Robotnik gospodarczy.

§ 8

  1. Pracownicy Ośrodka w ramach wykonywania swoich obowiązków i zadań działają na podstawie i w granicach przepisów prawa oraz obowiązani są do ścisłego ich przestrzegania.
  2. W Ośrodku działa kontrola wewnętrzna, której celem jest zapewnienie prawidłowości wykonywania zadań Ośrodka i obowiązków przez poszczególnych pracowników.
  3. Kontrole wewnętrzną w Ośrodku sprawuje Kierownik.

 

ROZDZIAŁ III

Zakres działania Ośrodka

                                     

§ 9

  1. Pracą Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej kieruje Kierownik zatrudniony przez Wójta Gminy.
  2. Kierownik Ośrodka podlega zwierzchnictwu służbowemu Wójta Gminy Policzna.
  3. Nadzór merytoryczny nad działalnością Ośrodka w zakresie zadań zleconych sprawuje Wojewoda.
  4. Kierownik jest odpowiedzialny za całokształt działalności Ośrodka oraz gospodarkę środkami finansowymi.
  5. Kierownik odpowiada za działanie Ośrodka i reprezentuje go na zewnątrz.

 

§ 10

Kierownik jest odpowiedzialny  za realizację zadań Ośrodka, prowadzącą działalność organizatorską w zakresie pomocy społecznej, określa i realizuje kierunki działań profilaktycznych, a w szczególności odpowiada za :

- rozpoznanie i diagnozowanie potrzeb środowisk wymagających interwencji   

  socjalnej,

 - zabezpieczenie potrzeb umożliwiających osobom i rodzinom przezwyciężenie

   trudnych sytuacji życiowych, dających możliwości samodzielnej egzystencji  

   w środowisku zamieszkania,

-  koordynowanie działań na rzecz  zaspakajania potrzeb osób i rodzin wymagających   

  szeroko rozumianej pomocy społecznej.

 

§ 11

Kierownik Ośrodka określa zakresy czynności dla pracowników, a także określa rejonizację pracy dla pracowników socjalnych.

 

 

ROZDZIAŁ IV

Zakres zadań i odpowiedzialności pracowników zatrudnionych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Policznie

 

                                                                 § 12

Pracownicy zatrudnieni na poszczególnych stanowiskach pracy prowadzą sprawy wynikające z zakresu czynności. Prawa i obowiązki pracowników Ośrodka określa ustawa o pracownikach samorządowych oraz kodeks pracy.

 

                                       

§ 13

Zakres ogólnych obowiązków pracowników zatrudnionych w Ośrodku:

  1. Przygotowanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby Ośrodka.
  2. Wykonywanie zadań sumiennie, starannie i bezstronnie.
  3. Przestrzeganie ustawy o ochronie danych osobowych.
  4. Zapewnienie właściwej i terminowej realizacji powierzonych zadań.
  5. Współdziałanie z organami samorządowymi, organizacjami społecznymi           

i innymi instytucjami.

  1. Rzetelne i efektywne wykonywanie zadań należących do zajmowanego stanowiska.
  2. Bieżące informowanie Kierownika o stanie prowadzonych spraw.
  3. Przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów i zasad BHP oraz przepisów          przeciwpożarowych
  4. Należyta dbałość o mienie ośrodka, tj. miejsce pracy, powierzony sprzęt, narzędzia pracy, materiały.
  5. Przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej i państwowej.
  6. Znajomość obowiązujących przepisów prawa w dziedzinie powierzonego zakresu czynności i stosowanie ich w praktyce.
  7. Dbałość o dobre imię i prestiż Ośrodka.
  8. Kształtowanie właściwej atmosfery w miejscu pracy.
  9. Należyte prowadzenie i przechowywanie obowiązującej dokumentacji.
  10. Podmiotowe traktowanie klientów, uprzejme, życzliwe, rzeczowe i obiektywne rozpatrywanie spraw, wniosków i skarg.

14.Podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez udział  w szkoleniach                            

      oraz samokształcenie.      

§ 14

     Do zadań Kierownika Ośrodka należy:

  1. kierowanie Ośrodkiem zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  2. kierowanie pracą Ośrodka poprzez wydawanie zarządzeń, instrukcji, okólników, regulaminów, poleceń służbowych,
  3. prowadzenie spraw bieżących Ośrodka,
  4. wykonywanie uprawnień kierownika jednostki organizacyjnej jako pracodawcy,
  5. koordynowanie działalności podległych stanowisk organizacyjnych pracy,
  6. wydawanie decyzji administracyjnych z upoważnienia Wójta Gminy Policzna,
  7. reprezentowanie GOPS wobec organów administracji publicznej, instytucji,
  8. opracowanie projektów, planów, prognoz finansowych w zakresie potrzeb pomocy społecznej,
  9. nadzór nad projektami realizowanymi przez Ośrodek w tym projektami finansowanymi przez Unię Europejską,
  10. zatwierdzenie sprawozdań z realizacji budżetu oraz bilansu potrzeb,
  11. zabezpieczenie mienia Ośrodka,
  12. zapewnienie przestrzegania przepisów prawa przez wszystkich pracowników Ośrodka,
  13. nadzorowanie organizacji i dyscypliny pracy, przestrzegania przepisów BHP, p.poż. i realizacja zadań ośrodka,
  14. udzielanie odpowiedzi na zapytania radnych,
  15. składanie Radzie Gminy corocznych sprawozdań z działalności Ośrodka oraz przedstawianie potrzeb w zakresie pomocy społecznej,
  16. składanie Radzie Gminy corocznych sprawozdań z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny i pieczy zastępczej oraz przedstawienie potrzeb związanych z realizacją zadań,
  17. składanie Radzie Gminy corocznych sprawozdań z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie,
  18. składanie Radzie Gminy  corocznej oceny zasobów pomocy społecznej, 
  19. określenie zakresów czynności dla pracowników, a także rejonizacji pracy dla pracowników socjalnych zatrudnionych w Ośrodku,
  20. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Kierownika przez przepisy prawa.

§ 15

Do zadań  pracowników socjalnych należy w szczególności:

  1. rozeznanie i ustalenie potrzeb z zakresu pomocy społecznej w przydzielonym rejonie działania,
  2. prowadzenie pracy socjalnej,
  3. pomoc w uzyskiwaniu dla osób będących w trudniej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania zaistniałych problemów

i udzielanie pomocy, także poprzez właściwe instytucje państwowe,

  1. udzielanie osobom zgłaszającym się po pomoc pełnej informacji

o dostępnych formach pomocy i przysługujących im świadczeniach,

  1. kompletowanie i prowadzenie dokumentacji osób korzystających z pomocy społecznej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  2. przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w tym alimentacyjnych dla potrzeb Ośrodka oraz na wniosek innych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej,
  3. planowanie form udzielenia pomocy oraz kontrolowanie czy udzielona pomoc spełnia swoje zadania,
  4. rozpoznanie i diagnoza socjalna potrzeb mieszkańców rejonu,
  5.  przeprowadzanie naboru:
  1. do udziału dzieci i młodzieży w wypoczynku letnim,
  2. osób, rodzin do odbioru żywności,
  1. sporządzanie indywidualnych planów stwierdzonych potrzeb,
  2. pobudzanie społecznej aktywności, inspirowanie samopomocy w zaspokojeniu  

potrzeb życiowych osób, rodzin,

  1. inicjonowanie nowych form pomocy dla osób i rodzin znajdujących się                  w trudnej sytuacji życiowej,
  2.  poradnictwo poprzez udzielanie informacji, wskazówek i pomocy  osobom

zdolnym samodzielnierozwiązywać problemy, będące przyczyną trudnejsytuacji życiowej,

  1. udzielanie pomocy w załatwieniu spraw urzędowych i innych ważnych spraw bytowych,
  2. wszczynanie i prowadzenie procedury Niebieskiej Karty, udział w pracach Zespołu Interdyscyplinarnego oraz w grupach roboczych, a także zapewnienie obsługi administracyjno technicznej w tym zakresie,
  3. wszczynanie i prowadzenie procedury Kart Dużej Rodziny, zapewnienie obsługi administracyjno technicznej,
  4. współpraca z innymi instytucjami, organizacjami oraz osobami w celu doskonalenia istniejących i poszukiwanie nowych rozwiązań w dziedzinie pracy socjalnej, 
  5. współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych, lokalnych i krajowych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podnoszenie jakości życia,
  6. zachowanie w tajemnicy informacji uzyskanych w toku czynności  zawodowych,  a także po ustaniu zatrudnienia,
  7. dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie  na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskanie tych świadczeń,
  8. przygotowanie projektów decyzji administracyjnych dotyczących przyznania lub odmowy pomocy,
  9. sporządzanie sprawozdań, zapotrzebowań i informacji,
  10. realizacja programów rządowych z zakresu pomocy społecznej,
  11. prowadzenie rejestru wydanych decyzji świadczeń z pomocy społecznej,
  12. obsługa programów komputerowych,
  13. archiwizacja dokumentów,
  14. czynności korespondencyjne,
  15. wykonanie prac zleconych przez Kierownika Ośrodka.

§ 16

Do zadań i kompetencji pracownika ds. świadczeń  rodzinnych, zasiłków dla opiekunów, świadczeń z fundusz alimentacyjnego oraz prowadzenia postępowań wobec dłużników alimentacyjnych należy:

  1. przyjmowanie i opracowanie wniosków o ustalenie prawa do  świadczeń rodzinnych, świadczeń opiekuńczych, zasiłków dla opiekunów oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczenia „Za życiem”,
  2. kompletowanie i prowadzenie  wymaganej dokumentacji,
  3. analiza i ocena potrzeb w celu sporządzenia bilansów potrzeb w zakresie realizacji ustaw,
  4. nadzór nad  terminową realizacją zadań zgodnie z ustawami,
  5. przygotowanie wzorów decyzji administracyjnych dotyczących przyznania lub odmowy przyznania świadczeń,
  6. sporządzanie list wypłat i niezbędnych dokumentów do realizacji wypłaty należnych świadczeń,
  7. przygotowanie i sporządzanie sprawozdań oraz zapotrzebowań,
  8. prowadzenie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych,
  9. prowadzenie rejestrów świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
  10. prowadzenie dokumentacji związanej z rozliczaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne,
  11. udzielanie informacji z zakresu przysługujących świadczeń rodzinnych, świadczeń opiekuńczych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz ubezpieczenia zdrowotnego i społecznego,
  12. współpraca z innymi instytucjami, organizacjami oraz osobami w celu prawidłowej realizacji zadań ustawowych,
  13. prowadzenie bieżących spraw,
  14. obsługa programów komputerowych,
  15. wykonywanie prac zleconych przez Kierownika Ośrodka.

§ 17

Do zadań i kompetencji pracownika wykonującego zadania z zakresu świadczeń wychowawczych należy:

  1. przyjmowanie i opracowanie wniosków o ustalenie prawa do  świadczeń wychowawczych,
  2. prowadzenie metryczek spraw,
  3. prowadzenie rejestru świadczeń wychowawczych,
  4. nadzór nad  terminową realizacją ustawy o świadczeniach wychowawczych,
  5. kompletowanie i prowadzenie  wymaganej dokumentacji,
  6. przygotowanie wzorów decyzji administracyjnych dotyczących przyznania lub odmowy przyznania świadczenia wychowawczego,
  7. przygotowanie listy wypłat świadczeń wychowawczych,
  8. planowanie potrzeb, sporządzanie sprawozdań dotyczących świadczeń wychowawczych,
  9. prowadzenie postępowania w sprawie świadczenia wychowawczego,
  10. współpraca z innymi instytucjami, organizacjami oraz osobami w celu prawidłowej realizacji zadań ustawowych dotyczących świadczenia wychowawczego,
  11. udzielanie informacji z zakresu przysługujących świadczeń wychowawczych,
  12. prowadzenie bieżących spraw,
  13. obsługa programów komputerowych,
  14.  wykonywanie prac zleconych przez Kierownika Ośrodka.

§ 18

Do zadań pracownika świadczącego usługi opiekuńcze należy:

  1. zaspakajanie codziennych  potrzeb życiowych i gospodarczych podopiecznego poprzez świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania danej osoby,
  2. zapewnienie prawidłowego wykonywania usług zgodnie z potrzebami osób objętych tą formą pomocy,

3. opieka higieniczna, pielęgnacja zlecona przez lekarza,

4. zapewnienie podopiecznemu w miarę możliwości kontaktu  z otoczeniem,

5. wykonywanie prac zleconych przez  Kierownika Ośrodka.

 

§ 19

Do zadań i  kompetencji asystenta rodziny należy:

  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami

rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, który przeprowadzał w tej rodzinie wywiad środowiskowy i występował do Kierownika Ośrodka    z wnioskiem o przydzielenie asystenta,

  1. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej,
  2. udzielanie pomocy rodzinom w celu poprawy ich sytuacji życiowej, w tym

w  zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego, tj.:

  1. prawidłowego wychowania i opieki nad dziećmi (organizowanie czasu wolnego dzieciom, budowanie prawidłowych więzi między członkami rodziny, rozwijanie umiejętności wychowawczych, aktywne uczestnictwo  w życiu szkolnym dziecka),
  2. dbania o zdrowie (higiena, pielęgnacja, prawidłowe odżywianie, rekreacja  w razie potrzeby, leczenie i rehabilitacja),
  3. gospodarowania budżetem domowym (planowanie i monitorowanie wydatków, oszczędne gospodarowanie mediami),
  4. wykonywania prac na rzecz domu oraz ich podziału na członków rodziny (sprzątanie, zmywanie, gotowanie, prasowanie itd.),
  5. pozyskiwania usług na rzecz domu i rodziny ( np. związanych z naprawą, załatwianiem spraw urzędowych, znalezieniem pracy, kontaktów ze służbą zdrowia),
  6. usamodzielniania się poprzez uzupełnianie wykształcenia i podjęcie pracy, dbałości o edukację i rozwój dzieci,
    1. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów: socjalnych,

psychologicznych, wychowawczych z dziećmi,

  1. wspieranie aktywności społecznej rodzin,
  2. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
  3. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy

zarobkowej,

  1. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach

psychoedukacyjnych,

  1. informowanie rodziny – wiadomości niezbędne do podjęcia odpowiedniego wyboru, dostarczanie klientowi informacji związanej z jego życzeniem, typem problemów, które napotka i usiłuje rozwiązać (dotyczyć może prawa i administracji oraz działalności różnych instytucji, możliwości korzystania z placówek zaplecza socjalnego, świetlic, klubów zainteresowań, przychodni i poradni, placówek sportowych i rekreacji itd.),
  2. rozszerzenie kontaktów dostępu do nowych, wzbogacających doświadczeń (ułatwianie klientowi nawiązywania kontaktów z innymi, w zależności od jego potrzeb i umiejętności: stymulowanie podopiecznego do samodzielnego poszukiwania w swoim otoczeniu nowych możliwości: sił, osób, grup, instytucji lub ułatwianie mu tego np. poprzez towarzyszenie),
  3. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia

bezpieczeństwa dzieci i rodzin,

  1. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
  2. sporządzanie sprawozdawczości z zakresu powierzonych zadań,
  3. prowadzenie rejestru osób, rodzin objętych wsparciem asystenta rodziny,
  4. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół

roku i przekazywanie oceny Kierownikowi Ośrodka,

  1. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
  2. sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
  3. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami

i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,

  1. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą,
  2. podnoszenie kwalifikacji w zakresie pracy z dzieckiem i rodziną poprzez udział w szkoleniach oraz samokształcenie,
  3. wykonywanie prac zleconych przez  Kierownika Ośrodka.

 

§ 20

Do zadań pracownika pomocy administracyjnej należy:

  1. realizacja zadań wynikających z Programu „Dobry start”,
  2. przyjmowanie i opracowanie wniosków o świadczenie wychowawcze oraz świadczenie z Programu „Dobry start”,
  3. przyjmowanie wniosków dotyczących wypłaty świadczeń wychowawczych oraz świadczeń z programu „Dobry Start” zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  4. przygotowanie projektu decyzji administracyjnych do przyznania lub odmowy przyznania świadczenia wychowawczego,
  5. przygotowanie wzorów informacji dotyczących przyznania świadczenia

z Programu „Dobry start” oraz wzorów decyzji administracyjnych dotyczących odmowy przyznania świadczenia z Programu „Dobry start”,

  1. planowanie potrzeb i sporządzanie sprawozdań dotyczących realizacji świadczenia z Programu „Dobry star”,
  2. udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach,
  3. współpraca z instytucjami administracji publicznej w wymianie informacji, które mają wpływ na prawidłową realizację świadczenia wychowawczego oraz świadczenia z Programu „Dobry start”,
  4. prowadzenie rejestru przyjętych wniosków oraz przyznanych świadczeń,
  5. przygotowanie listy wypłat świadczeń z Programu „Dobry start”,
  6. archiwizacja dokumentów,
  7. prowadzenie czynności korespondencyjnych,
  8. prace zlecone przez Kierownika jednostki.

 

ROZDZIAŁ V

Organizacja działalności Ośrodka

 

§ 21

Ośrodek jest czynny w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1500.

§ 22

Celem zapewnienia prawidłowego działania Ośrodka Wójt Gminy Policzna zabezpiecza na jego rzecz:

  1. lokal,
  2. obsługę kasową,
  3. obsługę finansowo – księgową,
  4. obsługę prawną,
  5. obsługę transportową do której wykorzystywany jest samochód służbowy będący własności Urzędu Gminy w Policznie.

 

ROZDZIAŁ VI

Czas pracy i zasady przyjmowania petentów w ośrodku

 

§ 23

  1. Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji zakładu pracy.
  2. Pracodawca prowadzi ewidencję czasu pracy.
  1. Czas pracy nie może przekroczyć 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin     w przeciętnie 5 dniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym. Czas pracy jest liczony proporcjonalnie do posiadanej wielkości etatu.
  2. Tydzień roboczy obejmuje dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem asystenta rodziny, którego tydzień roboczy obejmuje dni od poniedziałku do soboty.
  3. Dzień pracy trwa od  godziny 7.00 do 15.00, za wyjątkiem asystenta rodziny, którego praca jest wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy albo umowy o świadczenie usług, do którego, zgodnie z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U.Nr 16,poz. 93, z późn. zm.) stosuje się przepisy dotyczące zlecenia.
  4. Rozliczenie czasu pracy następuje w miesięcznych okresach rozliczeniowych .

 

§ 24

  1. Przyjęcie interesantów odbywa się codziennie w godzinach pracy Ośrodka.
  2. Załatwianie indywidualnych spraw interesantów odbywa się zgodnie                         z przepisami Kodeksu Postępowania Administracyjnego oraz przepisami ustaw szczegółowych.
  3. Nadzór nad przebiegiem załatwiania spraw indywidualnych sprawuje Kierownik Ośrodka.
  4. W sprawach skarg i wniosków interesantów przyjmuje Kierownik w godzinach urzędowania Ośrodka.

§ 25

Pracownicy Ośrodka zobowiązani są do załatwienia spraw zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego oraz udzielania wyczerpującej informacji przestrzegając ustawy o ochronie danych osobowych.

 

ROZDZIAŁ VII

Prawa i obowiązki pracowników Ośrodka

 

§ 26

 Prawa i obowiązki pracowników Ośrodka określa ustawa o pracownikach samorządowych oraz kodeks pracy.

§ 27

Do obowiązków pracowników Ośrodka w szczególności należy:

  1. przestrzeganie prawa oraz znajomość przepisów prawnych związanych            z wykonywanym zakresem obowiązków,
  2. wykonywanie zadań sumiennie, starannie i bezstronnie,
  3. przestrzeganie ustawy o ochronie danych osobowych,
  4. zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami, podwładnymi i współpracownikami oraz w kontaktach z klientami pomocy społecznej,
  5. zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nim,
  6. przestrzeganie ustalonego czasu pracy,
  7. podnoszenie swoich kwalifikacji.

§ 28

Pracownikom Ośrodka, którzy wzorowo i sumiennie wykonują swoje obowiązki mogą być przyznawane nagrody i wyróżnienia określone w regulaminie wynagradzania.

§ 29

Pracownikowi przysługuje prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze i na zasadach określonych w obowiązujących przepisach.

 

ROZDZIAŁ VIII

Dyscyplina i porządek pracy

 

§ 30

  1. Pracownik w razie potrzeby wyjścia w czasie pracy do załatwienia spraw służbowych powinien wpisać do książki ewidencji wyjść w czasie pracy.
  2. Pracownik w razie konieczności wyjścia w sprawach osobistych w czasie pracy powinien uzyskać zgodę Kierownika oraz wpisać do książki ewidencji wyjść w czasie pracy.
  3. Wyjazdy służbowe delegacje pracowników Ośrodka są ewidencjonowane    w książce wyjazdów służbowych - delegacje.

 

§ 31

Pracownicy, którzy spóźnili się do pracy powinni natychmiast zgłosić się do kierownika i podać przyczynę spóźnienia.

 

§ 32

Pracownik będący w stanie po spożyciu alkoholu nie może być dopuszczony przez kierownika do wykonywania pracy.

§ 33

  1. W razie zaistnienia przyczyn uniemożliwiających stawienie się w pracy, pracownik obowiązany jest poinformować Kierownika Ośrodka o przyczynie swojej nieobecności i przewidywanym terminie jej trwania, nie później jednak niż           w drugim dniu nieobecności.
  2. Niedotrzymanie terminu, o którym mowa w ust. 1 może być usprawiedliwione szczególnymi okolicznościami uniemożliwiającymi terminowe dopełnienie przez pracownika tego obowiązku.

 

ROZDZIAŁ IX

Kontrola Ośrodka

 

§ 34

System kontroli w Ośrodku obejmuje kontrolę zewnętrzną i wewnętrzną.

  1. Kontrola zewnętrzna prowadzona jest przez zespół do tego powołany na podstawie przepisów szczegółowych.
  2. Kontrolę wewnętrzną w Ośrodku przeprowadza Kierownik Ośrodka.

§ 35

Kontrola może dotyczyć całości spraw prowadzonych przez daną osobę lub określonych spraw, a także jednej sprawy.

  1. Kontrole zlecane przez Radę Gminy lub komisję oraz inne upoważnione osoby

      są jawne. Kontrolowany jest uprzedzany o dacie i temacie kontroli ustnie lub

      na piśmie.

  1. Wyniki kontroli są wykorzystywane do:
  1. usuwania i zapobiegania powstawaniu nieprawidłowości, uchybień i zaniedbań w pracy Ośrodka,
  2. planowania i prowadzenia szkoleń oraz samokształcenia pracowników Ośrodka,
  3. oceny pracy pracowników.

 

ROZDZIAŁ X

Pozostałe uregulowania

 

§ 36

Wszelkie pisemne dokumenty tworzone w Ośrodku powinny być redagowane          w czytelny i zrozumiały sposób.

                                                              § 37

Zasady pospisywania pism i decyzji.

  1. Kierownik Ośrodka podpisuje:
  1. zarządzenia, regulaminy, wytyczne,
  2. pisma związane z reprezentowaniem Ośrodka na zewnątrz,
  3. odpowiedzi na skargi i wnioski,
  4. decyzje administracyjne, do których upoważniony został przez Wójta Gminy

  Policzna,

  1. pisma zawierające oświadczenia woli Ośrodka jako pracodawcy,
  2. odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
  3. dokumenty powodujące zobowiązania finansowe.
  1. Pracownicy podpisują:
  1. wywiady,
  2. protokoły,
  3. adnotacje i notatki służbowe,
  4. pozostałe pisma nie zastrzeżone do podpisu Kierownika Ośrodka.

 

§ 38

Decyzje, o których mowa w § 34 ust.1, lit. d, może również podpisywać inny pracownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, jeżeli zostanie do tego upoważniony przez Wójta na wniosek Kierownika GOPS.

 

ROZDZIAŁ XI

Postanowienia końcowe

 

§ 39

W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa.

§ 40

Nowe stanowiska pracy związane z realizacją zadań statutowych Ośrodka tworzy Kierownik w ramach posiadanych środków w uzgodnieniu z Wójtem Gminy.

 

§ 41

Każdy pracownik zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem Organizacyjnym Ośrodka.

§ 42

Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

§ 43

Z dniem wejścia w życie niniejszego Regulaminu Organizacyjnego traci moc Regulamin Organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Policznie wprowadzony Zarządzeniem Nr 10/2017 Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Policznie z dnia 10 kwietnia 2017 roku.

 

Informacje

Liczba wyświetleń: 830
Utworzono dnia: 26.03.2019

Historia publikacji

  • 14.11.2019 15:19, Administrator
    Edycja strony: Zarządzenia
  • 01.04.2019 09:24, Administrator
    Edycja strony: Zarządzenia
  • 26.03.2019 18:55, Administrator
    Dodanie strony: Zarządzenia